Lézerdetektor és blokkoló terepjárók első, hátsó védelméhez AL-PRIORITY ANTIALPterepj
Az AL Priority egy okos lézer alapú autós készülék. Fő funkcióját tekintve ugyan parkolószenzor, de extrém ellenállást biztosít a működését zavaró lézeres jelekkel szemben (pl. lézeres traffipaxok) is. Amikor ilyen interferenciát érzékel, megpróbálja helyreállítani saját működését, ellen jelet bocsátva ki.
Ha az érzékelt (és blokkolt) jel traffipaxból érkezik, a készülék pár másodperc (állítható!) után kikapcsol, illetve újraindítja magát. Az ALP ekkor már nem zavarja a sebességmérő jelét, a sebességmérés szabadon elvégezhető. Az említett időtartam alatt persze a sebesség korrigálása is megtörténhet.
5 szenzorig bővíthető!
Választható üzemmódok:
- csak parkolószenzor
- parkolószenzor és lézeres traffipax érzékelés
- parkolószenzor és lézeres traffipax érzékelés és blokkolás
- Amplifikált, megnövelt és optimalizált memória kapacitás és sebesség az új, és jövőbeli funkciókért;
- A memória növelésnek köszönhető mérhető teljesítmény növekedés, augmentáció;
- A korábbi szürke helyett új, fekete színű központi egység;
- Új, műholdas funkciók: a GPS vevő immár alap tartozék, így több műholdas funkcióval is bővült a készülék működése, úgy mint:
- Sebességfüggő aktív védelem (blokkolás) funkció:
a beállított sebességérték alatt (pl. 30km/h) az AL Priority rendszer nem blokkolja a mérőeszköz jelét csak jelzi és/vagy parkolószenzorként üzemel (opcionálisan választható).
- AutoLID funkció:
a funkció bekapcsolásával a blokkolás automatikusan megszűnik, amint lelassulunk a kalibrált sebesség alá (pl. 130km/h), így nem kell a lekapcsolással foglalkoznunk, feleslegesen nem tartjuk fel a traffipaxot, az leolvashatja a már csökkentett sebességünket;
- A blokkolásnál beállított sebességhatár alatti aktivitás funkció:
kiválasztható, hogy a beállított sebességérték alatt haladva az AL Priority rendszer csak parkolószenzor ("csak PDC") vagy parkolószenzor és jelzőkészülék (mérés esetén jelez, de nem blokkol) üzemmódban ("PDC+DLI") működjön;
- Sebességfüggő parkolószenzor funkció:
az ennél a funkciónál beállított sebesség érték felett haladva a parkolószenzor funkció kikapcsol;
- Fejlettebb statisztikák készítése a pontosabb, részletgazdagabb GPS adatoknak köszönhetően (hely, idő, sebesség stb.);
- Radarjel szűrő funkció (ARF) csatlakoztatott speciális radarantenna esetén, a kevesebb vakriasztás eléréséhez:
kiszűrhető a saját járművünk vagy más járművek radaros elven működő vezetéstámogató rendszerének (fékasszisztensének) jele, valamint a vakriasztást okozó radarforrások (pl. automata ajtó) frekvenciájának elraktározása, kizárása. Összesen 16 frekvenciajel tárolható el a készülékben, melyeket az AL Priority csak akkor fog jelezni, ha az eltárolt frekvenciajelnél erősebbet érzékel. A radarjelek eltárolásához BlueTooth modul, okostelefonos kezelés szükséges.
- Gyorsulás mérő funkció: 0-60 mérföld/óra (A funkcióhoz HiFi kontroll szett szükséges!)
A készülék - a világon elsőként és jelenleg egyedüliként - központi egységében két processzorral dolgozik (16/32bit), melyek 100MHz feletti működési sebességet biztosítanak, kiemelkedő, eddig nem tapasztalt reagálási gyorsaságot adva ezzel minden helyzetben.
Szenzorában 4 darab kicsi, de óriási vevőteljesítményű dióda dolgozik a piacon általános 2 darabbal szemben. Dupla érzékelő, dupla teljesítmény, ami különösen a közeli, nagyobb szögből történő érzékeléskor (pl. felüljárós vagy közeli mérések) számít, nagyon sokat. Az ALP-ben nem csak vízszintes és vertikális érzékelés valósul meg (2db vevő dióda), hiszen van két plusz dióda is a versenytársakhoz képest, az átlósan érkező jelek érzékeléséhez is.
Az AL Priority az első olyan készülék a hasonló készülékek piacán, amely USB pendrive használatával frissíthető, illetve kalibrálható. Ennek lényege az egyszerűség: A számítógépen rátöltjük a szabadon kiválasztott beállításainkat (www.alpupdate.com - magyar nyelven is!) a számítógépbe dugott bármilyen USB pendrive-ra, amit aztán az járműbe installált központi egységbe dugva és a készüléket bekapcsolva a személyes beállításaink feltöltődnek a készülékre. A kalibrálás az USB pendrive használatán kívül elvégezhető a készülék kontroll paneljével is. A készülék frissítése is hasonlóan történik.
A pendrive tolvajkulcsként is működhet: ha ezt a funkciót használjuk, amikor a készülék központi egységéből kihúzzuk a pendrive-ot, a készülék használhatatlanná válik más számára.
A hardverkulcs a lehető legbiztosabb "titkosítás". A piacon lévő rendszerekkel szemben (többállású kapcsolók, parkolószenzor kapcsolók), az ALP készülékeknél ha úgy akarjuk, csak a hardverkulcs segítségével lehet a blokkolási funkciót élessé tenni, illetve inaktiválni. Ha a hardverkulcsot eltávolítjuk - kihúzzuk a készülék központi egységéből - a készülék a sofőr kívánságától függően csak parkolószenzorként üzemel, vagy be sem kapcsolható.
Az ALP megkülönbözteti az első, ill. a hátsó (ha van) szenzort, szenzorokat, így a veszély irányáról is információt kap a felhasználó. A továbbfejlesztett önteszt funkciónak köszönhetően a készülék azonnal jelzi, ha egy adott szenzor nincs a helyén a csatlakozóban, vagy bármi probléma lépett fel, a hely pontos jelzésével.
Teljesítmény kategóriájának legkisebb kerületű szenzorával rendelkezik. Könnyen, kis helyen is elhelyezhető a járművön - ezt szolgálja az érzékelő fej különleges oldalsó-hátsó kábelkivezetése is. Az ALP-nél nem csak a központi egységben, hanem a külső szenzorban is processzor dolgozik a legkiemelkedőbb teljesítményért, minden körülmények között.
A szenzor mérete: 30x14x57mm
A parkolószenzor lézerdiódája a 905 nanométeres hullámhosszon működik, mely megegyezik a rendőri lézeres sebességmérők, lézeres traffipaxok működési tartományával, így a parkolószenzor működését a beérkező idegen lézerjel zavarja. Ezt érzékelve az ALP jelzi a sofőrnek, hogy a parkolószenzor átmenetileg nem tudja ellátni feladatát, és automatikusan megpróbálja helyreállítani az érzékelést: gyors sorozatban impulzusokat bocsájt ki, és ellenőrzi a visszaverődő jeleket. Ez megzavarja az idegen jeleket sugárzó készüléket (pl. lézeres traffipax), ezért az ALP az előre beállított 1-9 másodpercen belül - állítható, a gyári alapbeállítás: 4mp - automatikusan lekapcsol, hogy ne gátolja az esetleges további mérést. Ezen idő alatt a sofőr lelassíthat, korrigálhatja sebességét, elkerülve ezzel a büntetést. A védelmi (blokkoló) funkció teljesen kikapcsolható a készülékben.
Egyedi zavarási technológiáját nem vagy csak redukáltan mutatják ki a külföldi sebességmérők (itthon nincs olyan lézer használatban, melyben lenne ilyen funkció): a készülék nem indikál "jammed" kódot a mérőeszközökön. Mivel a készülék többcélú lézerrendszer, többek között parkolószenzor, így külföldön is nagy biztonsággal használható.
A készülék teljesen beépíthető, nem látható - a vezetőt a műszerfalba illesztett LED tájékoztatja, valamint hangjelzést ad, igény szerint az autórádiót is némíthatja.
Technikai jellemzők:
Adóvevő egység:
- Mikroprocesszoros vezérlés
- Félvezető alapú (indium-gallium-arsenide) lézer diódás zavaróegység.
- Katonai minőségű lézer technológia (Class 1)
- Vízálló, tűri a napsütést, hideget, rázkódást
- Minden típusú sebességmérő lézer zavarása
- Minden típusú sebességmérő lézer érzékelése
- Rozsdamentes kivitel
- 8 fokozatú parkolószenzor
- Polikarbonát gyűjtő/szórólencse
- Méret 30x14x57mm
Belső egység (központi egység):
- Akár 5 db adóvevő egység csatlakozás
- Rádió némítás kimenet
- Kontroll panel kimenet
- Led visszajelző kimenet
- 93dB erősségű riasztás
- USB csatlakozó programfrissítéshez
- Beépített biztosíték
- GPS antenna/radar antenna bemenet
A termék négy szenzort tartalmaz, kettőt előre, a másik kettőt a jármű hátuljára történő felszereléshez, valamint egy központi egységet.
A traffipaxjelzők jogi helyzete
A 2012. szeptember 1-jétől érvényes törvényi szabályozás a KRESZ 3.§ (3) a következőket mondja ki:
„Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide NEM értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.”
Ennek értelmében a radar- és lézerdetektorok, valamint a telepített traffipax előrejelzők használata NEM TILTOTT. Ezek a készülékek akár több száz méterrel is előre tudják jelezni a sebességmérő eszközöket, így a jármű vezetőjének lehetősége nyílik arra, hogy időben korrigálja haladási sebességét. A detektorok, előrejelzők semmilyen körülmények között nem akadályozhatják vagy zavarhatják a hatósági ellenőrzést, ezért használatukat a fenti jogszabály nem tiltja.
A lézerblokkolók és radardetektorok a fenti kresszmódosítást követően is bent maradhatnak az autóban, birtokolni, felszerelni SZABAD ezeket, ugyanis:
Magyarországon a 175/2003 (X.28.) kormányrendelet hatályba lépését követően a radardetektorok és a lézerblokkolók NEM tartoznak a „közbiztonságra különösen veszélyes eszközök” kategóriájába!
A gyártó és forgalmazó semmilyen felelősséget nem vállal a sebességhatár túllépéséből és/vagy a készülék használatából, vagy a szakszerűtlen beszereléséből adódó bármilyen jellegű büntetésért, kárért vagy bármely egyéb hátrányért. A készülék nem a gyorshajtás elősegítésére való, hanem a véletlen sebességtúllépés következményeinek megelőzésére szolgál. Minden esetben tartsa be a sebességhatárokat, és közlekedjen a látási és útviszonyoknak megfelelően! A radardetektor és a lézerblokkoló nem tévedhetetlen eszköz. Előfordulhatnak olyan szituációk, ahol későn vagy egyáltalán nem jelez bizonyos külső körülmények miatt. Ennek oka nem a készülék hibás működéséből adódik, hanem a fizika törvényszerűségére vezethető vissza. A lézerblokkolók blokkoló hatása általában a mérőeszköztől számított 150-2000 méteres távon belül a legeredményesebb.